Wednesday, March 5, 2014

Am pregătit momentul cu simț de răspundere. I-am trimis maică-mii un docoment intitulat Îndrumar pe


Am primit maki sugestia unui Crăciun mai fashion , cu “lămâi decorat în loc de brad, colinde braziliene sau hawaiiene, ținute inspirate de mirodenii și torturi de înghețată La Strada “, ca cele din imagine, pe masă.
Culmea coincidenței, chiar nu plănuiam niște sărbători pe bază de porc și colinde românești. Pe masa noastră din zilele cu pricina maki se vor afla, aproape sigur, pachețele maki chinezești de primăvară, tofu prăjit cu sos picant, canneloni cu dovlecel în sos de lămâie, chifteluțe de pește alb cu sos de ghimbir dulce-iute, curry de creveți (are Nic o combinație indiano-thailandeză bestială), tarte cu fructe și ciocolată de casă cu fistic, nucă și chilli. Și mă mai gândesc, că încă n-am definitivat lista, căci parcă ne-ar pica bine și niște sushi ori niște păstrăv la gratar cu caju și unt cu usturoi, plus salată de pătrunjel cu avocado și rodie. Cu banane caramelizate la desert sau piure de mango cu budincă de tapioca. Mă opresc, căci am umplut tastatura de bale.
În loc de colinde, s-ar putea să cântăm maki chiar noi câteva dintre piesele pe care le avem în divaisul intitulat home karaoke . Eu mă distrez cel mai bine cântând Mihaela Runceanu, Angela Similea sau Joe Dassin, dar am o prietenă împreună cu care interpretez piesa Bună seara, iubite a Loredanei într-un fel care provoacă extrem de mult amuzament în jur. Imaginați-vă niște pisici maki plouate care miorlăie jalnic, aproape înduioșător. Noi suntem alea.
Related posts: December maki 13, 2012 O salată boeuf mai specială și un loc special (28) December 18, 2008 De Craciun, trebuie sa papam pana intram in spital (184) November 28, 2008 De Craciun, trebuie sa fim mai rai! Azi, despre ipocrizie (161) December 24, 2012 Crăciunul meu (26) December 11, 2009 Superieftin! Gyorfi, mai tânără cu 10 ani! (61)
Draga Simona, tin sa-ti multumesc ca NU m-ai invitat la tine de Craciun, nu ma refer numa la meniu si muzica, ma refer si la faptu ca cel mai important lucru nici macar nu l-ai mentionat. Ghici despre ce-i vorba!?
December maki 20, 2013 10:26:19 maki
Pai noi suntem atipici, dar nici chiar asa. La noi e cu copil in casa, asa ca facem brad. Natural (cu sentimentul de vinovatie de rigoare). maki Dintre chestiile craciunesti fac cozonac – singura ocazie din an in care fac, si biscuiti de-aia de taiat cu formele, maki ca sa se joace copilul. Maica-mea face mese intinse si ne streseaza in asa hal sa mancam ca de obicei ajungem in pat cu o galeata de la KFC. as putea zice ca e o traditie de familie la noi. Comenteaza ai mei 3 luni dupa aia acest act de razvratire Ne facem cadouri pijamale si fiecare ce mai vrea. No sarmale!
acasa comandam ceva pt ca e vacanta si nu mai gatesc decat maxim deserturi sau chestii rapide. (de ex as vrea sa incerc sa fac cheescake “traditional”); maki in rest ne indopam pe la mama, pe la nasa…pe la carciuma..pe unde apucam; maki cu saramalele..hm..putem sa trecem peste dar fara pomana porcului cu mamaliga din malai proaspat macinat fiarta in ceaun, nu cred ca as simti ca se incheie anul apoteotic. Zau! nu prea concep. As face o excepetie doar daca as pleca intr-o tara calda, maki acolo m-as sacrifia mancand salate:)
Este iarna. Soarele ca un policandru de cristal ma inspira sa pregatesc maki retete rusesti, nemtesti si de pe alte meleaguri, unde iarna e “de-adevaratelea”: tort cu miere, nuci si prune uscate, ceai negru cu rom, vin fiert, stollen (ok, pe-asta il cumpar gata facut). In rest, program de voie, in functie de inspiratia de moment.
Ah, îmi place de voi. În secret (shhhht), mi-ar plăcea și mie tot ceva lejer, atipic și… maki în pijamale. Dar cum eu sunt din Suceava, iar anul ăsta a “picat” să facem Crăciunul la ai mei, al nostru va fi ultra-tradițional. Și cu ultra-emoții pentru mine. Noi am mai fost împreună maki la ai mei doar o singură dată, la Paște, deși suntem de mult timp împreună. Ei, atunci n-a mers prea bine.
Am pregătit momentul cu simț de răspundere. I-am trimis maică-mii un docoment intitulat Îndrumar pentru o bună desfășurare a Sărbătorilor Pascale . M-am ținut de capul ei să-l citească, să-l recitească, să-l răscitească, să-l învețe pe de rost, doar-doar și l-o însuși. Am mers atât de departe, încât am rezervat cameră la hotel, numai să nu stăm acasă. Chiar și-așa, tot n-am putut evita întrebările de genul: Da voi când avieți di gând sî vî căpătuiți, măi copchii? Mă rog, toată familia s-a pregătit să ne primească cu pompa cu care se găteau, pe vremuri, orașele de provincie pentru vizita Regelui.
În prima zi de Paște, mergem în vizită la tanti Camelia, sora mai mare a mamei. Tanti Camelia e o femeie de milioane, vrednică, aprigă și spurcată la vorbă, în purul stil moldovenesc, deci grozav de amuzantă. Ne primește în sufragerie, ne arată goblenurile de pe pereți munca migăloasă a ani de zile. Așterne iute un macrameu pe masă și-o umple cu toate bunătățile. Mai scoate și câteva PETuri de vinișor bun, di la Maria a lu Cute , din satul bunicilor. Mama î

No comments:

Post a Comment